2014. június 2., hétfő

Green Machine – A gépezet beindult

A Green Machine-t eddig úgy ismerhettük, mint Magyarország első számú Kyuss tribute zenekara. Azonban mára már a srácok úgy érzik, hogy a feldolgozások helyet saját dalokat kell játszani, és saját dalokkal kel érvényesülni. Erről, valamint a zenekar történetéről, a hazai tribute helyzetről, tervekről beszélgettem a zenekar tagjaival.

Sziasztok! Akkor kezdjük is az elején, hogyan is indult a ti történetetek?

Miki: Peru találta ezt a bandát ki. Ő nagy Black Sabbath meg Kyuss rajongó már gyerekkora óta, és amikor a Barbában a Kyuss Lives fellépett utána összetrombitálta ezt a csapatot.

Peru: Nekem egykoron Nyerges Tamás egykori Rockstar magazinos kollégám mutatta ezt a bandát. Nagyon kerestem valami hasonlót. Beszélgettünk a zenéről és valahogy szóba került, hogy én például milyen zenét hallgatnék szívesen, mi az amit keresek. Elmondtam neki. Ő megmutatta a Kyusst. Nem ismertem, de azonnal beleszerettem. Gyakorlatilag azóta Kyusst hallgatok egyfolytában!

Miért pont tribute banda lettetek?

Peru: Eleinte a RedHeart volt mindenünk és a Green Machine-t tényleg „csak” egy tribute bandának hoztuk létre. Persze éreztem később, hogy jól lökjük a Kyusst, de álmomban jelent meg csak Garcia, aztán a skype-on is!

Jól gondolom, hogy a ti történetetekben eljött az az idő, amikor úgy érzitek, hogy a tribute kategórián túl kell lépnetek? Hisz hamarosan egy saját dalos debüt kislemezzel jelentkeztek.

Peru: Igen eljött az idő és bevallom nem bánom. Mikivel mi mindig szerettünk dalokat írni. Gyakorlatilag egyfolytában ezt csináljuk. Csak most már kizárólag a Green Machin-ban.

Miki: Mindig bennünk volt ez, egyszer kétszer amikor jammeltünk a GM-el már a kezdeti időkben éreztük, hogy ez lesz az út.

Hol készült, és mire számíthatunk tőletek ezen a kislemezen?

Peru: A Super Size-ban készült Törökbálinton. Ezúton is köszönjük a segítséget a stúdiónak és Dexternek is, aki vezette a felvételt és a mastert is.

Miki: Brutális stoner témákkal és érdekességekkel megfűszerezve egy csomó stílussal. Szerintünk egyedi lett. Nagyon örülök neki, mert nem egy Kyuss nyúlás, hanem teljesen más!

Amikor még ti kezdtétek ezt a tribute dolgot még nem igazán voltak nagy számban hozzátok hasonlóan „feldolgozás/tisztelet” zenekarok. Mára, viszont ha megfigyeljük a kínálatot szintem minden második hétvégén valamilyen tribute est van. Főleg itt a Budapesti klubokban. Nem lett ez kicsit divat?

Peru: Rengeteg tribute buli van, ami annak is tudható be, hogy sok magyar előadó a külföldi sztárok hazánkba özönlése miatt van ki, ami mindenképpen megmosolyogtató.Szerintem a klubszervezők fantáziátlanok, és ha azt látják, hogy valakinek megy a tribute buli akkor szervez ő is egyet. Ennek lettünk áldozatai, no meg annak, hogy a mennyiséggel megnőtt a minőség romlásának az aránya. Egyre több a gyenge tribute banda. Ez sem tesz jót.

Miki: Egyetértek. Nyilván valamilyen igény van rá, különben nem lett volna sosem ilyen buli. Lehet valóban kicsit túlpörögtek az arányok.

Én személy szerint nem vagyok egy tribute párti. Főleg az előbb említet tribute est dömping miatt, ami bennem valahogy elnyomja az igazi zene élményét. Az okés, hogy egy banda feldolgoz egy dalt tiszteletből de, hogy egy egész repertoárt. Ez nem olyan mintha más babérjaival ékeskednénk?

Peru: Sokan nem tribute pártiak. Nevetni fogsz, én sem vagyok az. De ha van egy jó tribute buli az mégis tetszik! Fene tudja, hogy van ez. Azért azt nem gondolnám, hogy más tollával ékeskedsz! Bevallom sokszor inkább kihívás és feladat megszólaltatni egy-egy Kyuss vagy AC/DC dalt mintsem egyszerű vagánykodás lenne.

Miki: Sok esetben a zenekar iránti tisztelet hozza ki a tribute dolgot. Mi szeretjük ezt csinálni. És szerintem ezért is csináljuk.

De hagyjuk ezt a tribute témát és térjünk vissza hozzátok. Miki, hogy is kezdődött a te kalandod a Kyuss egykori énekesével John Garciaval?

Peru: A Sokat szidott fránya tribute az oka, ha-ha. De tényleg! Ő nekik aztán ebből nincsen sok a világon, mármint a Kyussnak. Így a rajongóik hamar megmutatták John Garcianak, hogy itthon mi történik. Meghallgatta a One Inch Man-t és írt azonnal. Aztán felvettük Skype-on a kapcsolatot. Miki később hetekig nála gitározott a többit mesélje inkább ő. 

Miki: Átmentem Peru barátomhoz egyik éjjel s mondta, hogy valaki beszélni szeretne velem. John Garcia fogadott a laptop képernyőn. Miután ledumáltuk a dolgokat már mentem is Palm Springbe.


És az eredménye? Esetleges terveztek újabb közös munkát?

Miki: Erről majd ő fog beszélni, mármint John Garcia. Mindenképpen folytatjuk, és amint bejelenti a tour-t én is okosabb leszek. Előtte visszamegyünk próbálni. És persze ezerrel Green Machine!

Koncertek, tervek a jövőre nézve?

Peru: A nagylemez elkészítése a cél most és a június 28-ai EP bemutató buli a Showbarlangban. Itt ezen a budapesti helyen léptünk fel először életünkben, úgyhogy back to the roots! Ráadásul a Godgiven és a Boddah is velünk tart ezen a koncerten valamint a Powertrip zenekar is itt mutatja be az első EP-jét! 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése