Az Astru olyan egyszemélyes extrém death/black metál zenei formáció, amelynek gyökereit a ’90-es évek elején WRL vezetésével indult Unholy Blasphemies zenekar soraiban kell keresni. Az Unholy Blasphemies komoly elszántsággal vetette bele magát az akkori hazai death/black metál életbe. Azonban, idővel a zenekar 2/3-a ráunt a zenekarozásra és levetette magáról mindazokat a kliséket, amit ez a szubkultúra "ráerőltetet". Astru zenei és önkifejezési igényei ettől nem szűntek meg. Rá jellemzően ezeket az igényeket introvertált módon, öncélúan oldotta meg. A későbbiekben olyan stílusirányzatokat, műfajokat érintett, amikben improvizatív zenei elképzeléseit egyedül, egyedileg tudta megvalósítani. Astru történetének időfonalán azonban sok évnek kellet eltelnie ahhoz, amíg visszatért a death/black metál ösvényére és testet öltött első önálló, a nevével kiadott In The Mirror albuma.
Astru - In The Mirror albuma az elmúlt évek kísérletező, önkereső útjának terméke. A benső sötétség, a személyes káosz, feszültség és embergyűlölet zenei megvalósítása. Dalait alapvetően a sötét, groteszk black metál vonaláról érdemes megközelíteni. Érezhetően jelen vannak bennük a zajos, nyugtalanító hangok, a destruktív díszharmónia, a gonosz, éj fekete gyűlölet, kiábrándulás és magány érzelmi képei. Az Astru ˝ In The Mirror˝ albuma merészen szembenézet minket hétköznapi életünk káoszával és apokalipszisével. Tudatosan formálja meg bennünk saját lelkünk, Istenünk hiányát. A dalokban a zene dominál, ellenben a szövegek torzzá formált előadásmódjáról és mondanivalójáról saját szavaival így vall: - „A szövegek nem egyértelműek, mondani valójuk le vannak csupaszítva. Nagy általánosságban azokról a személyes érzésekről szólnak, amit egy Isteniességet kereső elme érez egy teljesen Istentelenné vált világban. Természetesen nem keresztényi értelemben.”
Apprehensive - Valami van a levegőben, valami fekete méreg. Nap, mint nap tapasztalom az őrületet körülöttem az emberek tekintetében, a viselkedésükben. A megérzés erős és elfojthatatlan, nyugtalanná tesz és fáj. De ez a megérzés erő, hatalom, amire figyelnem kell, mert tévedhetetlen.
Earth Inferno - A normalizált emberi élet érthetetlen és elfogadhatatlanul hitvány. Az értékrendekben elfogadottá vált bódító anyagok primitívek, a módszer maga is szánalmas. Viszont létszükséggé vált, mert rengeteg az önkényszer, a tehetetlenség. Az öngyilkosság, mint kiút hősies és magasztos ezzel szemben. Az élet misztériumára nem a halál ad választ. A felszínesség, szemellenzősség viszont abszolút értelmetlenné teszi ezt üressé, földi pokollá.
Fright - A tiszta szándékú emberekben fokozódó pánikról szól, a kétségbeesésről, amikor kezd a talaj kicsúszni a lábuk alól. Arról a végső pillanatról, amikor végérvényesen szembesülnek a tévedésükkel, amikor a saját késükben dőlnek.
Dark Infinity - A sláger. Az éji magány megnyugtató, kényelmes, vagy a jövő nyomasztó gondolatai kísértik, és vergődő álmokat hoz.
Daydreamer - Az álmodozó, aki elképzel egy idillt ahová gondolatban menekül, hogy megnyugvást találjon. Esetleg küzd azért, hogy elérje, és ha így lesz, mégsem leli benne nyugodalmát. Az álmodozó, aki egy álomvilágban él a valóság nem érdekli. Az egyensúly viszont azok kiváltsága, akik a határokat ismerik és használják.
Merciless - Arról az embertípusról szól, akinek nem jelent gondot vagy lelkiismereti problémát a gyilkosság. Ezeket az embereket békeidőben elítéli a társadalom, de egyéb más alkalmakkor hősként tekint rá.
Withdrawal - Szembefordulni a kötelező kosszal békésen és szelíden nem lehet a gyógyulás fájdalommal jár. Aki tisztán lát máshogy éli meg a dolgokat, máshogy látja a világot és embertársait. A barátokra barátként,az ellenségekre ellenségként tekint.
In The Mirror - A tükör, amiben igazi valónkat láthatjuk. A tükör, amibe nem nézünk bele. Mosolygunk egymáson, de önmagunk szánalmasságát nem fogadjuk el. A tükörben önnön halandóságunkat kéne látnunk és feltennünk a kérdést önmagunknak: - Miért akarsz élni?
Colours Of War - A háború az önpusztítás globális változata. Az ember „egészséges” igénye a radikális változásra, és egyértelmű bizonyíték degenerációjára.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése