2013. december 24., kedd

URANIA – DRIVE (2013)

Az Uránia magalkotója, Aiwass mester egy újabb állomáshoz ért progresszív kísérletezős pszichedelikusan utazós stoner zenei világában. Drive című albuma a Hands Of Doom első prezentációjaként került bemutatásra. H.E.L.L. című dala már előzetesként hallható volt az idei Hands Of Doom válogatás anyagon. Azonban az új album megjelenésének örömében egy kis üröm is keveredik. Aiwass mester elmondása szerint az új anyaggal az Urania egy ideig pihenőágra kerül, hogy más zenei elképzelései, tervei is előtérbe kerülhessenek. Röviden ennyi publikus információ szivárogtatott ki az Urania garázsából.  


De lássuk az albumot, ami az Outset (Intro) reggeli ébredős, kocsi ajtónyikorgós, szívatóval induló turbó feltöltőjére pöccen be. Lassú delejes pszichedéliába megmártott kezdéssel húzza lóerőit a Who Was In My Room At Night szikár sivatagos futamaival. A témák és riffek rendesen oda vannak rakva, pörög, dörög, röfög, mint egy felújított V henger, amit még alaposan vadul meg is bikáznak a végére. Az AK48 az első anyagon hallható AK47 egy új szemlélete felgyorsított tempóval és vastagon beporozva torok füstös érzéssel valamint erőteljes beőrülésekkel meggyúrt lendületes témaváltásokkal. Értem itt a gitárszaggatásokat, vagy felhős elszállásokat és a néha vadul kalimpáló dob pörgetéseket. De ha eddig beőrülés volt, akkor az Intensive ezen a téren még jobban visz a prímet. Ez a dal erős némileg mondhatni punkos pattogós alapra van pakolva egyfajta körkörös rock n roll cirkulációval, erőteljesen domináló dob és gitár égi háborúval, aminek csillapodó progresszív pszichedéliája a H.E.L.L. savasan vonagló woodoo ceremóniájában teljesedik ki. A ráépített ének is inkább egy rituális pszichedelik/alteres ima, amitől még egyedibb hangulatban sugároz, és ezt kissé felerősíti a végére betoldott rövid körkörös riff futam. Astronaut Slepp egy stabil utazós stoner nyitással kezd, majd elkanyarodik egy delejesen ködös asztrál movie hangjaira összerakott progresszív jazz-es pszichedéliába, ami átfolyik a Twinjoint bömbölő füstös és funkys témáiba, amire még egy üveghangba futó ének vagy csak szövegmondás is van beletekerve. A záró Drive egy álmosító reggel napfelkeltés utazása a poros, sivatagos több sávon futó stoner piszdhedéliájával, amitől ez egy igazi ellazítós lezárós szám. 

Összességében az új Urania hoz mindent, ami tőle megszokott. Igaz nem olyan progresszív, mint a sokak által legjobbnak tartott Benediction album. De nem is kell, hogy az legyen, mert ebben is benne van az a progresszív erő és lendület, ami a kellő és adott helyen viszi a lóerőket. Az utazós ködös pszichedélia pedig csak színesebbé teszi az utunkat.
- Ha valaki elég vájt fülű az hallhatja is, hogy van, amikor igen sok sávon megy a történet, néha több mint a dupláján egy komplett zenekar rétegeinek énekkel együtt. – mondta még az új anyagról Aiwass mester.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése