2016. május 11., szerda

SVOID - Storming Voices Of Inner Devotion (2016)

Az eredetileg miskolci, mára már budapesti atmoszferikus avantgarde black metalt játszó Svoid zenekart 2009-ben egyszemélyes szólóprojektként indította útnak a Formorket (ex-Dark Period, ex-Hypochondria, ex-Bornholm) nevű black hordából ismeret S ˝Saterion˝. A tradicionális északi black metal eszmeiséggel és hatásokkal induló projekt időközben teljes értékű zenekarrá formálódva 2011-ben jelentette meg Ars Kha című első ötszámos kislemezét. Azonban az ezt követő 2013-as To Never Return debütalbumán már erősen érezhető volt az északi fém háttérbeszorulása. Az album a kislemezzel ellentétben már egy szélesebb ˝kísérletezőbb˝ zenei spektrumon mozgott. Csak úgy, mint azidőközbeni tagcseréket átélt új felállással (S – basszusgitár/ének, Gergő – gitár/ének, Dániel – dobok, gitár, ének) 2015-ben napvilágot látott Wotain – Devil’s Blood dalfeldolgozásuk, ami már érezhetően előrevetítette a csapat jövőbeli súlyos atmoszférával átitatott avantgarde, post, black irányú zenei szellemiségét. Ennek jegyeiben jelent meg a Román Sun & Moon Records égisze alatt második, Storming Voices Of Inner Devotion címre keresztelt nagylemezük.


A 11 dalos album szellős, könnyedén fülbemászó dallamai, hangulati képei már az első perctől magával ragadják a nem mindennapi ˝hangulati˝ zenére, és az extrémebb, de annál dallamosabb énektémákra kihegyezett füleket. A Through The Horizon nyitó suttogós futurisztikus zöngéi egy könnyed ívű ambient-inde-shoegaze rock hangulatot bontanak ki, aminek a végén egy eszelős fekete fém veretet kapunk. Az ezt követő Crown Of Doom dark rockos pengetéseiben van egy enyhe P.Lost - One Seconds utóérzet, és egy különös delejesen vibráló atmoszféra, ami szellősebbre vett dallamaival a gotikus-black refrénű Never To Redeem, és a törzsi dobok rituáléjára fektetett Death Holy End című dalaikban folytatódnak. Az Eternal prog-rockos avantgarde dallamai a Solefald , valamint az Opeth kísérletező , s egyben játékos death metalos hangulatát idézik meg füleimbe, míg a A Mind In Chains katonás ridegségében feszeng néhány  lazábbra vett Satyricon-os perverz pillanat. A filmzenés ihletésű rövid átvezető, s egyben a lemez egyetlen magyar nyelű dala, a Lefelé A Setét Mélybe suttogása, amit darkos megoldással a Forlon Heath love rockba borult dallamai követnek. A finom, tiszta, szellős dallamokkal átszőtt, de az album árnyékos hangulatát megtartó Bloodline talán az egyik legslágeresebb daluk. Viszont a zárásként szolgáló két utolsó tétel, Long I Ve Gone (Where All Sinks), In Damnation már a lemez zordabb epic-black metalos arculatát mutatja meg.


Az album sötét hangulatához tökéletesen illeszkedik a Sallai Péter által készített borongós univerzum borítója. Ami csak még jobban kiemeli a Svoid kiüresedett szürke dimenziókban kószáló egyéni zeneiségét. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése