Az instrumental pszichedelikus stonert játszó Band In The
Pit triónak a napokban jelet meg első önálló nagylemeze. Igaz lassan 3 éve
játszanak, de dalaik eddig csak a neten keringtek videó dokumentumfilmek
formájában. Hogy-hogyan, és miből lettek ezek az elszállós, éteri elszállós,
sivatag hangulattal megkever hangok, valamint a zenekar történetéről mesél
nekünk Késmárky Szabolcs, a zenekar gitárosa, pedálsor virtuóza.
Akkor kezdjük az
elején! Hogyan lett a zenekar?
2010-ben hoztuk össze a gitár-dob formációt Prókai
Normannal, majd később csatlakozott a zenekarhoz Schneider Vilmos
basszusgitáros, akivel közel húsz éve zenélek együtt.
Mit tudhatunk a
tagokról? Korábbi zenei munkásságaitok?
Korábbi formációk közül megemlíteném a Riverside-ot, amivel
mississippi boogie-t játszottunk. Felléptünk Pakson, és a Szigeten is 1999-ben.
Ebben a zenekarban játszott Vilmos is, mellette Kovács Zoltán, aki jelenleg az
Elefánt zenekarban zongorázik, koncertezik a Sonny And His wild Cows-zal, tagja
volt a Sadantnak, illetve Németh Tamás dobolt, aki jelenleg számos hazai jazzformáció
tagjaként ismerhető.
Emellett jelenleg is játszom Kiss Endrével (ex-Quimby, ex-HS7) a 2009-ben alakult Sztálingrád? nevű kétszemélyes zenekarban, amely nagyrészt Hagyó Béla (Palermo Boogie Gang) szerzeményeket operál szét, és rak össze sajátos, közönséggyilkos felfogásban.
Emellett jelenleg is játszom Kiss Endrével (ex-Quimby, ex-HS7) a 2009-ben alakult Sztálingrád? nevű kétszemélyes zenekarban, amely nagyrészt Hagyó Béla (Palermo Boogie Gang) szerzeményeket operál szét, és rak össze sajátos, közönséggyilkos felfogásban.
Az albumotokat
hallgatva meglepődtem a dalok hosszúságán! Hisz a 7 dalotok közel 80 percnyi
játékidőbe van belefoglalva. Ezek, hogy alakultak ilyen hosszúra? Vagy ez egy
direkt koncepció? Mert nekem úgy tűnik, hogy lementek próbálni, nyomjátok a Jam-et, és nagyon élvezitek a zenélés, azt amit csináltok!
A lemezen szereplő számok mindegyike egy előre megírt vázra
épül fel, melyek próbatermi körülmények között születtek. Ettől lehet az az
érzése valakinek, hogy ez egy "jam", de itt többről van szó. Bár
kottát nem írunk, a legtöbb próbát rögzítjük, és ezen felvételekből választjuk
ki azokat a részeket, melyekből konkrét számot csinálunk. Ez lehet egy riff
vagy egy dobtéma, de akár egy 10-20 perces jam is.
A számok hosszúságát nem mi választjuk, hanem az adott téma egyszerűen megköveteli, hogy bizonyos időt áldozzon rá mind a zenekar, mind a közönség.
A számok hosszúságát nem mi választjuk, hanem az adott téma egyszerűen megköveteli, hogy bizonyos időt áldozzon rá mind a zenekar, mind a közönség.
A zenétek igen
többrétegű, a bluestól, a jazz-es átmeneteken át a sivatagos, füstös stoner
rockig. Miből, honnan jönnek a témát, inspirációk, hatások?
Mindhármunk nevében elmondhatom, hogy nagyon sokféle zenei
irányzatot követünk, hallgatunk a minimal electrotól a hill country blueson át
a doomig. Ezek mindegyike hat az emberre, és zenéjére, bár próbáljuk saját
felfogásunk szerint művelni azt.
Én kifejezetten szerem
az ilyen úgymond „utazó/merengős” zenéket, amit csak beraksz, és mész! De ezek
legtöbbsége csak egy réteg zenéje lesz. Nem tartotok attól, hogy ti is ilyen
réteg zene kategóriába kerültök?
Ettől nem tartok. Szerintem derékig már el is süllyedtünk.
Terveztek-e valami
koncertet, nagyobb megmozdulást?
Idén februárban játszottunk az UH demón, ahonnét pozitív
visszajelzéseket kaptunk, valamint ezen fellépés kapcsán kerültünk kapcsolatba
az R33-mal, akik biztosítottak nekünk egy nap stúdióidőt. Ezúton is szeretnénk
ezt megköszönni Perecsényi Tibornak, illetve Lászlóffy Andrásnak a
stúdiómunkálatokat! Pernyével kötött közös megállapodásunknak köszönhetően idén
fellépünk az R33 nagyszínpadán egy több zenekart összefogó fesztiválon.
Természetesen várjuk klubok,
fesztiválok, koncertszervezők jelentkezését, illetve mi is dolgozunk fellépések
szervezésén.
Szabolcs, Köszönöm
szépen a zenekar bemutatását!
Köszönjük a felkérést!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése