2015. április 25., szombat

Karaul - Don't Liberate Me! ’EP 2014

A 2012 nyarán alakult (Meszlényi Vazul – ének, basszusgitár, Dallman Kristóf – gitár, Vörös Richárd – dobok) budapesti Karaul zenéjében a ’90-es évek koszos suicide pince doom hangulatát egyesíti a 2010-es évek nem sokat ígérő életérzésével. Ha ezt az életérzést képekben kellene kifejezni azt, ahhoz tudnám hasonlítani, mikor a Dr.Stangelove-ban Kong őrnagy az atombombát meglovagolva elindítja az atomháborút – mondta Vörös Richárd dobos a csapat bemutatása közben.  Zenéjüket ért hatásként elsősorban az Electric Wizard, Black Sabbath és az Acid Bath munkásságát lehet felelősségre vonni, de felfedezhető benne a heavy metal és a dark rock elemei is.  Első demó felvételük Fantomlebegés 2013 címmel még próbatermi körülményekben készült 2013-ban egy usb-s diktafon segítségével. 


A zenekar egyfajta eszmei mottója - Szabadság, egyenlőség, brutalitás, azaz mindent lehet, ameddig a fejed bírja. A tavaly megjelent Don’t Liberate Me! ’EP-jük The Day After dala közel tíz percben adja ki magából az akusztikus darkos alapokra épített reménytelenséggel teli lassú heavy/doomos monotonitását. A dal alaptémájául az 1983-ban hasonló címmel készült amerikai tv film szolgált (nálunk Másnap címen ment). Remek összegzése a háborútól való rettegésnek, és annak a nyomasztó tudatnak, amikor már tudod, hogy bekövetkezik, de mégsem tudod pontosan, hogy mikor és, hogy mi is fog valójában történni. Az Inquisitor vánszorgó koszos világvég hangulatú riffei a mindenkori diktatúrák, elnyomó rendszerek kiszolgálóit személyesíti meg, függetlenül bármely történelmi kortól. Lassan elkészül Phantomlevitation című nagylemezük, aminek középpontjában továbbra is az emberiség gonosz oldala, öngyilkos terroristák, atomfegyverek, történelmi intrikák, gyarlóság, a megbocsájtás hiánya áll.  Ha a füled nem túl steril, és bírja a koszos, zsibbasztóan öngyilkos hangokat a Karaul zenéje más szemszögből mutatja meg neked, hogy mi is a végzet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése