2013. július 14., vasárnap

Real Lies - Tenorman (2009)

A szegedi Real Lies zenekar 2005-ben adta első koncertjét, aminek műsora akkor még elsősorban grunge feldolgozásokból állt. Időközben a grunge-os hatás maradt és helyette bejött a stoner és egyéb más borultabb zenei alapokra helyezett súlyosabb riffek, valamint az elszállós dallamos ének, ami a saját számok felé tolták a zenekart. Játszottak már több nagy hazai fesztiválon, eredményeket értek el több hazai tehetségkutatón, és több alkalommal megfordultak Románia és Szerbia nagyvárosaiban is. 2009-ben megjelenő egyéni hangvételű és stílusú Tenorman EP-jük. A szövegek magyar nyelven íródtak, jól megjegyezhető dallamokkal és tartalommal, amiknek jelentésein el lehet rágódni az értelmezésük során. 


A kezdő Kamionpuszi már a lüktető basszusával megfelelően bemelegít minket. A dal sejtelmes nyitánya után egy furcsán összerakott és megszerkesztett riff sor szögezi füleinket a hangszóróhoz. Súlyos gitár, pattogó, nyakatekert basszus és extrém ritmus képek halmaza ez a szám. A gitáros-énekes Váczi Balázs igaz nem egy duzzadt hangszál, de kellemes az orgánuma és jól is használja az adottságait. Ahol kell karcosabban, rekesztve ereszti ki a hangját, de képes a finom dallamok előadására is. A lüktető basszusban némi gitárgyilkoló RATM-Morello alap, amitől ez a dal az EP legagresszívabb száma. Harap, mint egy veszett kutya!  A Mechanikus keringő egy az elszállt, pszichedelikus dal. Hangulatilag grunge-os "Alice In Chains" keverék a TOOL-al, vagy a Faith No More pattogós alapjaival megrakott melankolikus kezdésű gitárral, ami átmegy egy őrületbe a végén. Egy furcsa szerelmi vallomás ez a dal, dühös feketére festve. Az Új Hús című daluk egy lazább rockosabb, merengősebb grunge ízű tétel, egészen az örvénylő, hullámozva lüktető gitár betétig. A basszus itt is csodásan, dominánsan pattok, erre építkezik az egész dal. A kilenc másodperces, szájgitáros Intermezzo röhögve megtöri az egész anyagot. Olyan mintha egy szakaszt akarnának lezárni vele. De a lendület folytatódik tovább a Holdlemente sodró riffjeiben. Az énekben én kiérzek némi régies Nyers-es dallamot és hangszínt. A zene pedig erősen vibrálva suhan, mint a tökéletes kör közepébe találó nyílvessző. És, ahogy betalált a lendület az egész le is lassul, de a ritmus húzása még megmarad az elnyújtott gitárral, ami tücsökciripelésbe végződik. Majd folytatódik az album a Tücskölés másfél perces tücsök nászában, és abból átfolyva a záró Zárszó című akusztikus (bennem megint csak a Nyers-t idéző) dalban. Az EP végére sajnos a négy erős dalnak rendesen a seggére vágtak ezzel a kis közjátékokkal, és ez az akusztikus dalból is kilóg az ízelt-lóláb. De a jó dalok azok erősek, oda teszik maguk minden ízét, fordulatát. Tetszetősek a váratlanul bejövő, de mégis nagyon is odaillő gitár, dob vagy basszustémák, az ötletes szólók, amik adnak egy csavart az egésznek, s teszi még élvezetesebbé az egész anyagot.


Tagok: Váczi Balázs - ének / gitár, Szabó Attila - gitár, Nagy Gergely - basszus, Mozsár Mátyás - dob




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése