2013. november 9., szombat

Visioned Frailty - Rise From The Dark Spumes of The Sea (2013)

A melodic death/doom-ban utazó várpalotai Visioned Frailty zenekart 2010-ben a Sunseth Sphere gitáros Márton Péter (aki korábbról a Without Face, GuilThee, Septicmen soraiból lehet ismerős) hozta létre azzal a céllal, hogy azon zenei ötleteit is meg tudja valósítani melyek nem fértek bele anya csapata, a Sunseth Sphere zenei irányvonalába. A zenekar 2011 - es Shades Of Past demója és a 2012 - es Embryo EP-je után a napokban jelentette meg első nagy lemezét I Rise From The Dark Spumes of The Sea címmel. A 8 dalt tartalmazó album Magyarországon méltán nevezhető ebben a stílusban úttörőnek, hisz rajtuk kívül hasonló zenét a székesfehérvári epikus/doom metál banda az Eclipse of the Sun játszik. 


A Visioned Frailty zenéjében erősen érezhetőek az ősi, ikonisztikus doom metál bandák, mint  pl,. a Candlemass, Reverend Bizzare, hatásai, vagy a korai és modernebb In Flames és Helltrain erőteljes  riffjei, és a hajdani progresszív/death metált játszó Synic technikás játéka. 

Az albumnyitó Revenge egy dallamos, de súlyos riffekel hozza szigorú erőteljes bizarr doom hangulatát. Az énekes, Győrik Szabolcs (aki az album felvételei után távozott a csapatból) hörgős, rekedtes vérfagyasztó éneke remekül bele illik ebbe a zeni közegbe. Jól illik az el szállósabb rész alá folyatott szinti folyam, bár ezt lehetne erősebben nyomatni, a még súlyosabb hatás miatt. Match Of Fate egy tradicionális Reverend Bizzare témával hömpölyög végig beépítve egy rövidebb nyugisabb, kiemelkedő akusztikus, kissé progos részt. Ami után újra a nyakunkba csapnak a félelmetes, súlyos hullámok a maguk hörgős, morgós énekével. Akusztikus hangokból robban ki Szabi éneke a Terror Vision kezdeti szakaszán. Ezek alá kúsznak a dallam orientált progresszívebb zúzások, amik ezután váltakozva kergetik egymást a dal végig, a beléjük fűzött légies szólók pedig remekül hozzák a Cynic hatást. Az ezt követő Revelation egy hatalmas doom zúzdás taposó malom a magam felfokozott tempójával. A dob remegve hozza a duplázós témáit, a gitár nyújtásai jól remekek. Ez egy igazi fejpörgetős death headbanger nóta, ami simán beférne az In Flames – The Jester Race korszakába. Egy pokoli valcerrel folytatódik az album a (Hellish)Waltz akusztikus kezdetű dallamaival, és mélyen megjáratott súlyos metálos gitár nyújtásaival. Szabi itt hol szavalva és hörögve hozza rideg énekeit, amikben van egy gerincen végig kúszó kín. Ezekre rá erősít a bepörgetett morózusabb, majd újra lesúlyozott szívverős, lüktetős téma egészen az újabb akusztikus befejezésig, ami alatt hideg rázós a sejtelmes suttogás. A borzongás folytatódik a harcias dob és gitár kezdetű, majd lassú technikás megoldású Coloured Beam Of Light dalában. Erősen és mégis iszonyat lassan vonaglik előre a dal témája, ami egy barbár horda menetelésére emlékeztet, ezt a képet vetíti agyamba a narrátor szerű Bathory-s szövegmondás, amitől vagy egy erős északi metál hatása a dalnak. Laza, progresszív hatásával és acsarkodó énekével jön a Corridor Of Mirrors lassú doomos feelingben úszó riffjeivel. Hasonló a témákból épülnek fel a The House befejező dalának dallamai is, amiben rendesen oda vannak húzva a megerősödött feszes tempók, és egy jó adag tüzes hangulattal. 


Tagok: Márton Péter: dalszerző – gitár, Sörös László: basszusgitár, Győrik Szabolcs – ének, Potkovácz Márk – dob




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése